tisdag 31 mars 2009

Rasist javisst?

Allvarligt talat. Jag skulle vilja säga till er att jag är en snäll, bra och icke-dömande människa, som ser människor utifrån hur de är, inte varifrån de kommer, vilken religion de tillhör eller sexuell läggning osv osv osv, ja ni vet hur sådant där äckligt PK-snack brukar låta.
Dessvärre (?) kan jag inte säga så, för det vore en lögn. Tittade in på aftonbladet för en stund sedan och hittade denna artikel: http://www.aftonbladet.se/wendela/article4784796.ab


Varför, varför och varför? Människor som anser detta vara okej vill inte jag ha i min närhet, inte ens i mitt land.
Dessa människor har inte gått framåt i sin sociala utveckling sedan bibeln/koranen skrevs, och ändå tycker svenskar att vi ska ta hit dem och dessutom uppmuntra dem att hålla fast vid sin religion?

Jag blir faktiskt rädd!

Kalla mig rasist om det är så, för i så fall bär jag den titeln med stolthet!

1 kommentar: