lördag 20 februari 2010

Det är så svårt det här.

Det är så svårt det här med att blogga. Inte bara blogga, hela den här internetteknik-grejen gör det svårt för en smått cynisk och elak person som mig.

Jag älskar att skriva. Särskilt när jag helt fritt får skriva om vad jag vill. Då brukar det oftast innefatta elakheter, förlöjliganden, sex och gärna någon form av rasism, kvinnoförnedring eller någonting annat sådant där roligt som förgyller min gråa vardag.
Det jag älskar ännu mer, det är när jag får höra att ni läsare gillar det jag skriver. Då blir jag sådär riktigt äckligt glad att jag tror man skulle kunna skymta mina lätt frätskadade tänder i ett litet leende. Eller ja, ett stort leende kanske.

Problemet är det att så många jag känner läser min blogg. I min obetänksamhet så har jag flera gånger länkat hit från både facebook och bilddagboken.
Det jag egentligen vill ha sagt är att jag har brist på saker att skriva om. Och jag menar verkligen BRIST!

Jag skulle kunna skriva om alla de liter cola som dagligen omvandlas till svett i armhålorna på joltpundarna som sitter framför datorskärmarna i mitt klassrum. Men risken är ju ganska stor att någon joltpundare hittar hit, läser detta och blir arg, och sedan blir det dålig stämning i klassrummet, och jag hamnar i snack med antimobbningsgrupp och allt.
Det vill jag inte, för jag är och vill vara känd som en snäll och respektfull person (i sådana sammanhang).

Jag skulle också kunna hitta på och skriva någonting om unga mödrar. Men unga mödrar har jag i min närmaste närhet, så det skulle bli väldigt fel det också.

Jag skulle kunna skriva mer om de klassiska släktträffarna, men några av mina släktingar läser ju här så de blir inte bra heller.

Jag skulle vilja skriva riktigt hårda sexnoveller, men jag vet inte riktigt hur unga människor som kan använda internet nu för tiden, och jag vill inte gärna att mina kusiner som går i lågstadiet skall behöva se det. Det känns som stämningen på eventulla släktsammankomster kan bli lite ansträngd av det.

Jag skulle kunna spy lite galla över modebloggar. Men modebloggare känner jag också.

Att skaffa en helt anonym blogg vore en ide. Men då tappar jag ju alla ni läsare som redan finns. Det vill jag inte. Jag kunde lösenordsskydda alla grövre inlägg, men vilka skulle få lösenordet?

Kort sagt så går jag så långt att jag ber er om hjälp nu, kära vänner.
Vad vill ni läsa om? Finns det något inlägg ni gillat lite extra?

Please tell me!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att du missuppfattat hela iden med att blogga, tösen. varför tror du att "alla" läser om de där tillgjorda blondinkräken som blir så kända? för att de är snygga? KNAPPAST!! för att de är snälla??!! NÄE!! För att de är intressant att läsa om hur otroligt dumma de är med sin bajsliknande sminkning!! men du, är snarare som Betner, spyr galla och det på ett mycket bra och komiskt vis, så varför tygla dig själv? Om du vill ha kvar, och få fler läsare, Löp fritt!!! och jag hoppas du kan luska ut vem jag är, så som du hoppas att vi inte luskar ut vem du är;)

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, eller neder, kommer inte ihåg, du är som en liten mini-betnér utan söndertvättade jeans och vitt linne, och skallad skalle såklart ;P men du skriver om saker som du stör dig på, lagom mycket, om hur din hund kan framför de mest fasansfulla tolkningarna av Sweet child of mine, eller varför inte en väldigt lyckad dag i ditt händelsefulla liv :D

    SvaraRadera